Ticker

6/recent/ticker-posts

Header Ads Widget

Responsive Advertisement

Ilalang Liar

 

Ilalang Liar

Aku hanya sekuntum ilalang liar

   yang lunglai tumbuh di taman hati

Aku hanya capung terbang melayang
    yang hinggap sesaat di taman bunga

Aku hanya angin lirih ke dedaunan
   yang berbisik mesra di taman perdu

Mungkin aku hanya bising ngengat
    yang mengganggu kenyamanan
    namun Kau enggan mengusikku pergi

Mungkin aku adalah riuh badai
  yang menjadi belukar duri
  dalam tumbuh mekar mawar
  namun Kau terlalu lembut untuk mematahkannya luruh

Mungkin aku daun layu
   yang tersisa di semai-semai indah
   hijau daun pepohonan
   yang sedang memekar indah


Gugurkan saja aku,
  biar aku melayang jauh
  jatuh dan hilang bersama masa
  terurai menghumus tanah

Atau adalah aku setetes air
   atau selarik bias sinar mentari
   yang menyiram hangat pertumbuhan
   ah...

aku hanya sayap lemah
   yang berangan melesat cepat
   terbang tinggi, menukik
   laksana rajawali..

Aku..

Post a Comment

0 Comments

Daftar Pemain Yang Di Blacklist